Skip to main content

Processägare för rådgivningsprocessen

Är du en noggrann och strukturerad person med erfarenhet av processägarskap och rådgivningsflöden inom investerings- och försäkringsbranschen? Säkra söker nu en processägare för vårt rådgivningsflöde som kan utveckla, förvalta och följa upp våra rådgivningsdokumentationsprocesser, alltid med kundupplevelsen i fokus. Har du god branschkännedom, erfarenhet av rådgivningsdokumentation och trivs med att ta egna initiativ kan detta vara rollen för dig.

Dina arbetsuppgifter

Som processägare för rådgivningsflödet kommer du att:

  • Utveckla, förvalta och följa upp flödet för rådgivningsdokumentation i vårt interna CRM-system.
  • Vara mottagare av input från rådgivare och vår compliancefunktion samt utveckla delprocesserna mot compliance, affär och rådgivare.
  • Sammanställa och skriva beslutsunderlag för förändringar samt implementera dessa genom vårt rådgivningsverktyg och vid behov kravställa mot utvecklingspartner.
  • Dokumentera och upprätthålla all processdokumentation samt säkerställa att de är uppdaterade och relevanta.
  • Leda arbetet i första linjens granskning av rådgivningsdokumentationen och sätta upp riktlinjer för granskningskategorier.
  • Sammanställa och rapportera fynd samt föreslå och implementera effektiviseringar, systemförändringar, frågeflödesändringar och/eller utbildningsinsatser.
  • Säkerställa att det finns aktuella och relevanta utbildningar inom området.

Du ingår i affärsområde Liv och Wealth Management samt rapporterar till Head of Operations. Du har även ett nära samarbete med rådgivare över hela landet, Juridik, Compliance samt andra funktioner inom Säkra. Vi är ett bra team och tillsammans med dig blir vi ännu lite bättre!

Vårt erbjudande

Hos oss får du chansen att vara med på en unik och framgångsrik resa där vi tar Säkra till nästa fas. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med möjlighet till delvis distansarbete. Du får arbeta i en central roll inom Säkra med stort ansvar och möjlighet att påverka och utveckla våra rådgivningsprocesser. Hos oss blir du en viktig del i vår framgång! Vi värdesätter och uppmuntrar egna initiativ och självständigt arbete.

Du kommer att ingå i ett team med kompetenta och engagerade kollegor i olika åldrar och med olika erfarenheter.

Är du den vi söker?

Vi söker dig som har:

  • Minst 5 års erfarenhet av processägarskap, gärna inom försäkringsbranschen.
  • Erfarenhet av rådgivningsdokumentation och vana vid att förhålla dig till regulatoriska krav och en förståelse för rådgivarens situation i kundmötet.
  • Förståelse för logik i programmering och tekniska möjligheter och begränsningar i ett CRM-system är meriterande.
  • Utmärkt svenska i tal och skrift samt lätt för att samarbeta med olika intressenter.

Som person har du en stark analytisk förmåga och är strukturerad med god projektledningsförmåga. Du är noggrann, ansvarstagande och trivs med att arbeta självständigt. Du har lätt för att ta egna initiativ och uppskattar en arbetsmiljö med fokus på utveckling och kvalitet. Självklart är du en lagspelare som ser värde i att bidra till både teamet och verksamheten som helhet.

Låter det här intressant?

Vi behöver dig omgående och genomför löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan redan idag! Skicka in CV och personligt brev till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. 

Placering: Vårt nya fina kontor på Sturegatan 11 i centrala Stockholm, självklart finns möjlighet att jobba vissa dagar på distans.

Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Camilla Gustafsson på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller 070-143 94 14.

Om Säkra

Säkra är sedan 1990 en av Sveriges ledande försäkringsförmedlare. Vår ambition är att skapa trygghet för våra kunder genom att erbjuda skräddarsydda försäkringslösningar, tjänstepensionsupplägg och rådgivningstjänster.

Att ha en stark lokal förankring och närhet till våra kunder har alltid varit viktiga framgångsfaktorer inom Säkra. Idag finns vi representerade med 500 medarbetare på ett 60-tal orter runt om i Sverige. Vi tror på det personliga mötet och vi vet att det gör skillnad. Vårt grundläggande mål är att alltid tillvarata våra kundens intressen genom att bidra med hög kompetens, kvalitet och god service. Bland våra kunder finns små och medelstora företag, organisationer och privatpersoner som alla värdesätter långsiktiga relationer och god lokal service.

Välkommen med din ansökan!