Skip to main content

Möteskoordinator inom försäkring i Stockholm

Säkra växer och söker nu kommunikativa, serviceinriktade och relationsskapande möteskoordinatorer till ett nytt team i Stockholm. I rollen som möteskoordinator kommer du huvudsakligen att arbeta med att kontakta företag och dess anställda för att boka möten åt våra förmedlare och finansiella rådgivare. Tidigare erfarenhet av mötesbokning eller liknande roller är meriterande men inget krav, personlig lämplighet är avgörande. Detta är en utmärkt möjlighet för dig som vill få in foten på ett bolag inom pensions- och försäkringsbranschen där det för rätt person med tiden finns möjlighet att avancera. Nästa steg i din karriär kanske blir försäkringsförmedlare på Säkra?

Om Säkra

Säkra är ett kunskapsföretag som erbjuder kvalificerad försäkringsförmedling och finansiell rådgivning för både privatpersoner och företag. Säkra har idag en stark position med nöjda kunder och en tydlig lokal förankring.

Säkra är ett av Sveriges största försäkringsförmedlarbolag med drygt 60 kontor över hela Sverige och som med sina 550 medarbetare verkar för hög kompetens, kvalitet och god service. Säkra är inte som alla andra bolag i branschen. Vi söker oss gärna andra vägar för att få nya perspektiv på hur våra produkter och tjänster ska kunna utvecklas på ett modernt och spännande sätt. Detta gäller såväl produktinnehåll, arbetsmetoder och interaktion med kunder för att skapa unika kundupplevelser.

Du kommer till en entreprenörsdriven organisation som alltid har kunden i fokus och ser till dennes bästa. Säkra tänker långsiktigt och har uthållighet i allt vi företar oss. Detta tillsammans med mervärde i form av gedigen kunskap och tillgång till Säkras stora förmedlarnätverk har skapat förtroende för Säkra i över 35 år.

Om tjänsten

I din roll som möteskoordinator kommer du att ingå i ett team som kontaktar bolag och bokar möten för översyn av företagsförsäkringar samt kontaktar anställda på bolag som Säkra har avtal med för att de anställda ska få hjälp med sina tjänstepensioner. Du kommer att ha mycket kundkontakt, främst över telefon och e-post. Större delen av våra kunder är medelstora privatägda företag där vi bistår med försäkringsupplägg.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

  • Mötesbokning via telefon (nya och befintliga kunder för att genera möten)
  • Administrera mötesbokningar med utskick till kunder och boka möten internt i rådgivares kalender
  • Inhämta relevant information från potentiella kunder
  • Mötesförberedelser samt efterarbete

Vem är du?

För att lyckas i rollen bör du vara en strukturerad och självgående person som tycker om kundkontakt, är serviceinriktad, noggrann och tar stort ansvar för ditt arbete. Vi tror att din personlighet tillåter dig att snabbt knyta kontakter med andra människor. Vidare bör du ha god kommunikativ förmåga, muntligt och skriftligt, i både svenska och engelska.

Du tycker om att arbeta i team och motiveras av att jobba i en engagerande och högt presterande miljö. Du bör ha god vana att arbeta i olika system och ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Du vill kunna påverka din lön och samtidigt vara en bidragande faktor till bolagets fortsatta tillväxt.

Vad vi erbjuder

Hos oss finner du ett roligt och stimulerande arbete, en välkomnande arbetsplats och en intressant bransch som står inför ständig utveckling. Du kommer ingå i ett team där vi gemensamt jobbar mot samma mål. Vi sitter i nya lokaler på Sturegatan 11 i centrala Stockholm. Säkrakoncernen anordnar löpande konferenser och internutbildningar för att trygga kompetensutveckling och främja samverkan mellan kontoren.

Ansökan

Urval och intervjuer sker löpande.
Skicka in CV och personligt brev till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Omfattning: Tjänsten är på heltid.
Placeringsort: Stockholm
Startdatum: Omgående eller snarast möjligast.

Välkommen med din ansökan!