Skip to main content

Förmedlare inom Liv- och Pensionsförsäkring i Växjö

Säkra växer och vi söker dig som är redo för nya utmaningar men är en erfaren rådgivare när det gäller företagskunder. Du kommer att arbeta i ett engagerat och kundnära team i centrala Växjö. Vi arbetar med långa kundrelationer, är lyhörda och flexibla i vårt arbetssätt och mot våra kunder.

Om Säkra

Säkra är ett kunskapsföretag som erbjuder kvalificerad försäkringsförmedling och finansiell rådgivning för både privatpersoner och företag. Säkra har idag en stark position med nöjda kunder och en tydlig lokal förankring.

Säkra är ett av Sveriges största försäkringsförmedlarbolag med drygt 80 kontor över hela Sverige och som med sina 500 medarbetare verkar för hög kompetens, kvalitet och god service.

Du kommer till en entreprenörsdriven organisation som alltid har kunden i fokus och ser till dennes bästa. Säkra tänker långsiktigt och har uthållighet i allt vi företar oss. Detta tillsammans med mervärde i form av gedigen kunskap och tillgång till Säkras stora förmedlarnätverk har skapat förtroende hos våra kunder i över 35 år.

Om tjänsten

Din roll som Livförmedlare innebär att du kommer att ha ansvar över ett antal både mindre och större företagskunder men även att aktivt bearbeta nya kunder för att utveckla Livaffären. Du kommer att ha mycket kundkontakt, främst över telefon och mail, men även fysiska möten.

Du sätter kunden i centrum och är duktig på att skapa nya långsiktiga kundrelationer samtidigt som du är mån om våra befintliga kunder. För dig som redan har en kundstock är vi öppna för olika lösningar, kontakta oss så berättar vi mer.

Större delen av kunderna är medelstora privatägda bolag där vi bistår med försäkringsupplägg samt investeringsrådgivning för företagaren och dess anställda samt förmögenhetsägare.

Tjänsten är på heltid.

Vem är du?

För att trivas hos oss ska du ha stark drivkraft och en positiv inställning - där andra ser problem ser du lösningar. Du skall kunna agera snabbt, effektivt och tillförlitligt samtidigt som du alltid har våra kunders bästa för ögonen. Du tycker om att arbeta i team men har även förmågan att driva egna projekt från start till mål. Rollen erbjuder dig att sätta din egen prägel på arbetet.

Du har mångårig erfarenhet av rådgivning till individer och företag och är väl förtrogen med företagarens vardag. IFU-diplom är ett krav och Swedsec licens är meriterande. Du är strukturerad och van att arbeta med datorn som ett arbetsredskap, vi arbetar i CRM-systemet LEO. Du behärskar både svenska och engelska väl i såväl tal som skrift.

Du är medveten om att du som värdebärare för Säkra kommer ha stor betydelse när det gäller att forma och utveckla Säkra och bidrar med kompetens och idéer samt deltar i erfarenhetsutbyten som medverkar till Säkras vision – nämligen att bli ett av de stora förmedlarhusen i Sverige.

Vi erbjuder ett roligt och stimulerande arbete med goda utvecklingsmöjligheter i en intressant bransch som står inför ständig utveckling. Säkrakoncernen anordnar löpande konferenser och internutbildningar för att trygga kompetensutveckling och främja samverkan mellan kontoren.

Ansökan

Urval och intervjuer sker löpande.
Skicka din ansökan till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Frågor om tjänsten besvaras Fredrik Ottosson, Teamchef, 070-300 98 29

Placeringsort: Växjö
Startdatum: Snarast möjligt

Välkommen med din ansökan!