Skip to main content

Operations Manager till Säkra Spar

Vi söker en driven och strukturerad person som vill vara med och utveckla affärsprocesser och riskhantering inom Säkras värdepappersbolag Säkra Spar AB. 

Säkra Spar ingår i Säkras affärsområde Wealth Management. Bolaget har till uppdrag att utveckla och säkerställa ett högkvalitativt kunderbjudande inom rådgivning och förvaltning.  

Nu förstärker vi vår organisation med en Operations Manager med uppdrag att tillsammans med VD arbeta brett med bolagets operationella frågor, inklusive uppföljning av utlagd verksamhet och anknutna ombud.  

Om tjänsten

Rollen innefattar såväl att utveckla bolagets processer som att implementera dem i verksamheten. Du kommer att vara delaktig i både dagligt operativt arbete och strategiskt arbete. I rollen ingår även ett ansvar för att samordna och driva mindre och större initiativ internt och tillsammans med externa leverantörer. 

Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst, där du får möjlighet att arbeta i ett team där du självständigt driver dina frågor men samtidigt har tillgång till stöd och kompetens från kollegor.  

Är du den vi söker? 

Vi ser att du har flera års erfarenhet av operationellt arbete inom finansiell verksamhet, inklusive arbete med processer, interna regler och riskhantering. Du tycker det är spännande att jobba i en verksamhet i utveckling och har vana av att arbeta i grupperingar med olika typer av kompetenser med såväl externa som interna resurser. Du är genuint intresserad av att lära dig Säkras affär för att utifrån detta kunna hitta enkla och effektiva operativa lösningar. 

För att lyckas i rollen tror vi att du utöver akademisk examen har:  

  • Bred erfarenhet av operationellt arbete inom finansiell verksamhet  
  • God regelverkskunskap inom relevanta områden för finansiell verksamhet  
  • God förmåga att kommunicera i tal och skrift 

Om Säkra 

Säkra är sedan 1990 en av Sveriges ledande försäkringsförmedlare. Vår ambition är att skapa trygghet för våra kunder genom att erbjuda skräddarsydda försäkringslösningar, tjänstepensionsupplägg och rådgivningstjänster. Bland våra kunder finns små och medelstora företag, organisationer och privatpersoner som alla värdesätter långsiktiga relationer och god lokal service. 

Att ha en stark lokal förankring och närhet till våra kunder har alltid varit viktiga framgångsfaktorer inom Säkra. Idag finns vi representerade med drygt 500 medarbetare på ett 60-tal orter runt om i Sverige. Vi tror på det personliga mötet och vi vet att det gör skillnad. 

Hos oss finns stora möjligheter att växa och utvecklas. Säkra är en entreprenörsdriven organisation som alltid har kunden i fokus. Känner du samma engagemang för att skapa kundvärde och vill arbeta i en organisation som växer? Då kommer du trivas här hos oss. 

Ansökan 

Vi erbjuder ett roligt och stimulerande arbete, en välkomnande arbetsplats och ett trevligt team med god sammanhållning och en positiv och lösningsfokuserad atmosfär. 

Urval och intervjuer sker löpande. 

Kontaktperson: Karin Cederbaum 
E-post: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. 

Omfattning: Tjänsten är på heltid. 
Placeringsort: Rollen är baserad i Stockholm men kan innefatta ett antal resdagar och eventuellt även övernattningar vid behov. 

Startdatum: Omgående, enligt överenskommelse 

Välkommen med din ansökan!