Säkra växer och söker nu en driven, relationsskapande och affärsmässig Förmedlare/Administratör inom sakförsäkring, placeringsort efter överenskommelse.
I rollen kommer du att arbeta med administration och förmedling av försäkringslösningar för både befintliga och nya kunder. I den administrativa processen arbetar du nära förmedlarna, produktägarna, våra kunder och försäkringsbolag.
Troligen arbetar du som inneförmedlare, innesäljare eller administratör idag på ett förmedlarbolag eller inom sakförsäkring på ett försäkringsbolag. Nu finns öppningen för nästa steg i din karriär. Vi sitter i moderna lokaler på samtliga angivna orter.
Om Säkra
Säkra är sedan 1990 en av Sveriges ledande försäkringsförmedlare. Vår ambition är att skapa trygghet för våra kunder genom att erbjuda skräddarsydda försäkringslösningar, tjänstepensionsupplägg och rådgivningstjänster. Bland våra kunder finns små och medelstora företag, organisationer och privatpersoner som alla värdesätter långsiktiga relationer och god lokal service.
Att ha en stark lokal förankring och närhet till våra kunder har alltid varit viktiga framgångsfaktorer inom Säkra. Idag finns vi representerade med drygt 450 medarbetare på ett 60-tal orter runt om i Sverige. Vi tror på det personliga mötet och vi vet att det gör skillnad.
Hos oss finns stora möjligheter att växa och utvecklas. Säkra är en entreprenörsdriven organisation som alltid har kunden i fokus. Känner du samma engagemang för att skapa kundvärde och vill arbeta i en organisation som växer? Då kommer du trivas här hos oss.
Om tjänsten
- Kvalificerad administration och förmedling kring både nyteckning och förnyelser
- Daglig kontakt med försäkringsgivare kring kundärenden och förnyelser
- Daglig kontakt med kunder via mail och telefon
- Tjänsten passar dig som presterar bäst när du arbetar i en miljö med högt tempo
Önskvärda kvalifikationer:
- Erfarenhet av sakförsäkring
- Erfarenhet av egen budget och arbeta mot uppsatta mål
- Erfarenhet av att hålla presentationer av företaget för kunder både fysiskt och digitalt
- Har arbetat med administration inom försäkring tidigare
- Drivs av merförsäljning på befintlig kund
Vem är du?
Vi söker dig som är strukturerad, driven och som har ett stort kundfokus. Du trivs i din roll som administratör/inneförmedlare och har en vilja att självständigt organisera, ta tag i och slutföra dina arbetsuppgifter. Du har ett positivt förhållningssätt och ett stort ordningssinne. Du bör ha god vana att arbeta i olika system och ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du tycker om att arbeta i team samt har förmågan att driva egna projekt från start till mål. Rollen erbjuder dig att sätta din egen prägel på arbetet. Du stimuleras av att arbeta i en organisation som ständigt utmanas i att tänka nytt och utvecklas, med hög kvalitet och kundnöjdhet som mål.
Vi erbjuder ett roligt och stimulerande arbete, en välkomnande arbetsplats och ett trevligt team med god sammanhållning och en positiv och lösningsfokuserad atmosfär.
Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande.
Kontaktperson: Rickard Sjöberg.
Telefon: 0735-39 34 48.
E-post: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Omfattning: Tjänsten är på heltid.
Placeringsort: Karlstad, Skövde, Uddevalla eller Borås
Startdatum: Enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan!