Skip to main content

Ekonom inom intäktsredovisning i Stockholm

Säkra söker en Ekonom inom intäktsredovisning och klientmedelshantering. Rekryteringsprocessen sköts i sin helhet av Vindex, medan anställning erbjuds direkt hos Säkra.

Om Säkra

Säkra är sedan 1990 en av Sveriges ledande försäkringsförmedlare. Vår ambition är att skapa trygghet för våra kunder genom att erbjuda skräddarsydda försäkringslösningar, tjänstepensionsupplägg och rådgivningstjänster. Bland våra kunder finns små och medelstora företag, organisationer och privatpersoner som alla värdesätter långsiktiga relationer och god service.

Att ha en stark lokal förankring och närhet till våra kunder har alltid varit viktiga framgångsfaktorer inom Säkra. Idag finns vi representerade med drygt 450 medarbetare på ett 60-tal orter runt om i Sverige. Vi tror på det personliga mötet och vi vet att det gör skillnad. .

Hos oss finns stora möjligheter att växa och utvecklas. Säkra är en entreprenörsdriven organisation som alltid har kunden i fokus. Känner du samma engagemang för att skapa kundvärde och vill arbeta i en organisation som växer? Då finns öppningen för nästa steg i din karriär. Vi sitter i nya moderna lokaler i centrala Stockholm. .

Ansvarsområden och rollen generellt

I rollen som Ekonom inom intäktsredovisning / klientmedelshantering söker vi dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi.

Du har tidigare arbetat som ekonom i en bred roll och känner dig trygg i självständigt arbete. Vidare har du systemvana, är van vid stora datamängder och Excel. Det här är en roll med många kontaktytor och du ska således tycka om att kommunicera och lösa problem tillsammans med andra.

Arbetsuppgifterna inkluderar huvudsakligen:

  • Samarbete med affärsområden där klientmedel är en del av intäktsflöden
  • Utredning av klientmedel, ej allokerade inbetalningar
  • Avstämningar av migrerade data, både från bank och i systemet för klientmedel
  • Arbetet är inte ”straight forward” utan kräver en del kapacitet i att kunna utreda och försöka se mönster och hitta avvikelser
  • Många kontaktytor ut i organisationen

Önskad kunskap och erfarenheter

Vi förväntar oss en hög ambitionsnivå och ett genuint intresse för försäkringsbranschen. För att trivas i rollen ser vi att du drivs av att agera i en föränderlig miljö. Du är noggrann och strukturerad och tar ansvar för leverans med hög kvalitet inom givna deadlines. Vidare ser vi att du är proaktiv och lösningsorienterad för att kunna vara delaktig i utvecklingen av rutiner och processer, vilket också kräver intresse av verksamheten och dess utmaningar och behov.

Utöver detta önskar vi att du uppfyller följande kriterier:

  • Relevant akademisk utbildning
  • Erfarenhet av redovisning och försäkring
  • Goda kunskaper i att arbeta i olika ekonomisystem
  • Goda excelkunskaper

Ansökan

Denna rekrytering sker i samarbete med Vindex. Är du den vi söker? Ansök via annonsen på LinkedIn och ange referensnummer JHRE2145 alternativt kan du skicka ditt CV till ansvarig rekryterare Jennifer Hietapakka (073-72 79 666 eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.). Intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!