Chef Affärssupport till värdepappersbolaget Säkra Spar

Säkra Spar AB är ett helägt värdepappersbolag inom den snabbväxande Säkrakoncernen. Vi söker nu en person med genomförandekraft och driv som vill vara med på vår spännande och utvecklande resa! Vår omvärld och marknad förändras allt snabbare och vi ser en ökad konkurrens och grad av digitalisering som förändrar invanda kundbeteenden och samtidigt utmanar vårt sätt att agera. Samtidigt ökar behoven av kompetens från denna marknad, både ur ett företags- och individperspektiv. Säkrakoncernen har en klar ambition att bli en av de ledande aktörerna inom området. Nu söker vi en person som kan vara med och förverkliga denna ambition, samt brinner för att ge våra rådgivare och kunder förstklassig service.

Säkra är ett av Sveriges största försäkringsförmedlarbolag som med sina drygt 300 medarbetare vid ett 50-tal kontor runt om i landet verkar för hög kompetens, kvalitet och god service. Säkra erbjuder kvalificerad försäkringsförmedling och finansiell rådgivning till både privatpersoner och företag. Vi har idag en stark position med nöjda kunder och en tydlig lokal förankring.

Beskrivning av tjänsten

Affärssupport på Säkra Spar ansvarar för att stötta våra rådgivare i deras vardag inom investeringsrådgivning. Gruppen arbetar för att öka effektiviteten och leverera en hög service i syfte att stödja en lönsam och framgångsrik affär.

Arbetet bedrivs primärt inom tre huvudområden:

  • Svara på administrativt och operationellt relaterade frågor via telefon och mejl
  • Säkerställa att allt blir korrekt utfört (till exempel utgöra första försvarslinjen vad gäller granskning av rådgivningsdokumentationer)
  • Sköta dialog med externa samarbetspartners såsom depåinstitut, fondbolag och andra relevanta parter.

Rollen som chef Affärssupport är av både operativ och strategisk karaktär. I rollen förväntas du både arbeta i Affärssupporten såväl som ha ett arbetsledande ansvar för det team som arbetar med affärssupport, idag två personer.

Det här är ett förändringsuppdrag, vilket innebär att nytänkande och utformande av strukturkapital är essentiellt. Du behöver därför i rollen ständigt utvärdera och utveckla verksamheten med fokus på bland annat:

  • Rådgivarfokus – att maximera hur verksamheten kan underlätta för rådgivarna
  • Tillgänglighet, svarstider och kanaler
  • Automatisering, digitalisering och effektivisering av verksamheten
  • Utvärdera, utarbeta, dokumentera och kontinuerligt förädla processer och rutiner

Rollen är baserad centralt i Stockholm men innefattar ett antal resdagar och eventuellt även övernattningar vid behov.

Kompetenskrav

  • Akademisk examen (inom företrädesvis ekonomi)
  • Inneha SwedSec-licens (eller InsureSec-licens alt Livdiplom)
  • Stor kunskap samt intresse för värdepapper, kompetens inom försäkring (liv)
  • Förmåga att kommunicera mycket väl i både skrift och tal
  • Strukturerad och ordningsam
  • Serviceminded och social med en relationsskapande personlighet
  • Dokumenterad erfarenhet från kundtjänst eller liknande
  • Kunskap/förståelse för förmedlad affär är meriterande

Egenskaper

För att trivas i rollen som chef över vår Affärssupport hos oss har du en god förmåga att samarbeta och skapa goda relationer för att bygga effektiva kontaktnätverk både inom och utanför organisationen. Du är initiativtagande, visar intresse och förståelse för andra samt har goda ledaregenskaper. För att lyckas i arbetet tar du ansvar och har en inre drivkraft och ett engagemang att lyckas. Du utverkar klara överenskommelser från andra. Du är utåtriktad, och kan analysera, strukturera och tolka information i din vardag.

Vidare är du lösningsorienterad, förändringsbenägen samt både taktisk och strategisk. Du fokuserar på kvalitet, samtidigt som du har en företagaranda och ett kommersiellt tänkande. Givet att vi är en liten organisation är en lösningsorienterad inställning och en prestigelös attityd en absolut förutsättning för att lyckas i denna roll. #tillsammans är ett viktigt motto hos oss! Möjligheterna att utvecklas och vara med på en magisk resa är å andra sidan oändliga!

Vad vi kan erbjuda dig!

På Säkra Spar får du arbetsförmåner så som tjänstepension, sjukvårdsförsäkring, cancervårdsförsäkring och friskvårdsbidrag samt allt annat som du behöver för att kunna briljera i din tjänst. Vi erbjuder dessutom ett roligt och stimulerande arbete med goda utvecklingsmöjligheter i en bred koncern som tillhör en intressant bransch som står inför ständig utveckling. Säkrakoncernen anordnar konferenser och internutbildningar för att trygga kompetensutveckling och främja samverkan mellan kontoren.

Om detta låter som rätt utmaning för dig, tveka inte att skicka din ansökan till oss!

Information och kontakt

Lina Erenvidh, COO Säkra Spar AB
Tel: 08-400 155 02
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den., dit du skickar din ansökan.

Din ansökan ska innehålla

  • CV
  • Personligt brev
  • Relevanta betyg eller intyg som listas i ditt CV
Säkra AB, Box 5775, 114 87 Stockholm

Säkra AB, Box 5775, 114 87 Stockholm
Cookiepolicy | Behandling av personuppgifter
Copyright © 2022