Rekrytering

VD till Säkra Försäkringsakademin AB

I maj anslöt Försäkringsakademin JW AB (FAJW) sin förmedlarverksamhet till Säkra, som därmed passerar 150-strecket för antalet licensierade förmedlare runt om i Sverige.

I samband med övergången till Säkra byter man namn till Säkra Försäkringsakademin AB och rekryterar nu en ny engagerad VD med målsättning att utveckla bolaget till nästa nivå.

Bolaget arbetar som försäkringsförmedlare med både fast anställda och anknutna förmedlare och har kontor i Farsta söder om Stockholm, i Katrineholm samt i Katthammarsvik på Gotland. Större delen av våra kunder är små till medelstora privatägda bolag i Mälardalen.

Vad innebär tjänsten?

Säkra och Säkra Försäkringsakademin är inte som alla andra bolag i branschen. Vi söker oss gärna andra vägar för att få nya perspektiv på hur våra produkter och tjänster ska kunna utvecklas på ett modernt och spännande sätt. Detta gäller såväl produktinnehåll, arbetsmetoder och interaktion med kunder för att skapa unika kundupplevelser.

Du kommer till en entreprenörsdriven organisation som alltid har kunden i åtanke och ser till dennes bästa. Säkra tänker långsiktigt och har uthållighet i allt vi företar oss. Detta tillsammans med mervärde i form av gedigen kunskap och tillgång till Säkras pålitliga förmedlarnätverk vilket alltid varit navet i vår verksamhet. Detta har skapat förtroende för Säkra i över 30 år.

Din roll som VD innebär att du kommer att ha det övergripande ansvaret för bolaget med särskilt fokus på försäljning, rekrytering och kulturbyggande. Företagets mål är tillväxt, vilket bland annat skall ske genom fler anställda och/eller franchisetagare.

En viktig det av uppdraget är därmed att rekrytera nya förmågor men också att vidareutveckla företagets kultur, affärsmodell och processer. I rollen ingår även att bygga kultur och stärka teamets sammanhållning, säkerställa kompetensutveckling samt genomföra lönesamtal.

Vem är du?

För att trivas hos oss ska du ha stark drivkraft och en positiv inställning - där andra ser problem ser du lösningar. Du skall kunna agera snabbt, effektivt och tillförlitligt samtidigt som du alltid har våra anställda och kunders bästa för ögonen. Rollen erbjuder dig att sätta din egen prägel på arbetet.

Vi söker dig som har:

  • Relevant akademisk utbildning
  • Flerårig erfarenhet från Försäkringsbranschen – antingen som förmedlare eller från försäkringsbolag
  • Flerårig erfarenhet av försäljning
  • Strukturerat arbetssätt och vana att arbeta med datorn som ett arbetsredskap
  • Tidigare resultat- och personalansvar med god förmåga av att bygga starka team
  • Förmåga att uttrycka dig väl på både svenska och engelska i såväl tal som skrift
  • Ett starkt och relevant nätverk i branschen.

Frågor om tjänsten

Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..

Ansökan

Skicka in CV och personligt brev till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. Urval sker löpande. Sista ansökningsdag är den 1 augusti 2019.

Välkommen med din ansökan!

Säkra
Box 16247
103 24 Stockholm
  08-590 000 75
  Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Säkra är ett av Sveriges största varumärken inom försäkringsförmedling och finansiell rådgivning – för privatpersoner, företagare och offentlig sektor. Säkra omfattar ett 60-tal förmedlarbolag över hela landet som med sina ca 200 medarbetare verkar för aktuell kompetens, hög kvalitét och god service. Säkras försäkringsförmedlare och finansiella rådgivare är godkända av bl a Finansinspektionen, Insuresec och SwedSec samt är registrerade hos Bolagsverket.