Rekrytering

Assistent inom Liv- och Pensionsförsäkring i Uppsala

Säkra växer och söker nu en kommunikativ och relationsskapande assistent inom liv- och pensionsförsäkring till teamet i Uppsala. Troligen är du i liknade bransch idag med försäljning av försäkringar, företagsrådgivning eller motsvarande verksamhet. Nu finns öppningen för nästa steg i din karriär.

Om Säkra

Säkra är en av Sveriges största försäkringsförmedlare med fokus på livförsäkring, sakförsäkring och finansiell rådgivning – för privatpersoner, företagare och offentlig sektor. Säkra omfattar drygt 60 kontor över hela Sverige som med sina drygt 240 medarbetare verkar för hög kompetens, kvalitet och god service. Säkras försäkringsförmedlare och finansiella rådgivare är godkända av bl a Finansinspektionen, Insuresec och SwedSec samt är registrerade hos Bolagsverket.

Teamet i Uppsala sitter centralt på Stora Torget och omfattar idag tre personer. Vårt fokus är livförsäkring, tjänstepension och finansiell rådgivning. Våra kunder finns främst bland små- och medelstora företag. Vi arbetar med långa kundrelationer, är lyhörda och flexibla i vårt arbetssätt och mot våra kunder.

Om tjänsten

Som assistent har du mycket kundkontakt. Du kommer att administrera och hjälpa våra kunder inom liv- och pensionsförsäkringar.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

  • Mötesförberedelser
  • Pensionssammanställningar
  • Offerter
  • Administration och arkivering
  • Löpande kontakt med kunder

Personliga egenskaper

Vi tror att du är en strukturerad och självgående person som tycker om kundkontakt, är serviceinriktad, noggrann och tar stort ansvar för ditt arbete. Du bör ha god datorvana och ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Du stimuleras av att arbeta i en organisation som ständigt utmanas i att tänka nytt och utvecklas, med hög kvalitet och kundnöjdhet som mål. Du bör ha god försäkringskunskap och en grundutbildning inom liv- och pensionsförsäkring. Tidigare erfarenhet av arbete som livadministratör är meriterande.

Vi erbjuder

Vi erbjuder ett roligt och stimulerande arbete, en välkomnande arbetsplats och i en intressant bransch som står inför ständig utveckling. Säkrakoncernen anordnar löpande konferenser och internutbildningar för att trygga kompetensutveckling och främja samverkan mellan kontoren.

Ansökan

Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. så snart som möjligt! Frågor angående tjänsten besvaras av Joachim Forss, Livförmedlare och Teamansvarig i Uppsala på telefon 0708-10 83 03.

Placeringsort: Uppsala
Anställningsform: Tillsvidare med provanställning
Startdatum: Omgående
Arbetstid: Heltid

BESÖK KONTORET

Säkra
Box 16247
103 24 Stockholm
  08-590 000 75
  Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Säkra är en av Sveriges största försäkringsförmedlare med fokus på livförsäkring, sakförsäkring och finansiell rådgivning – för privatpersoner, företagare och offentlig sektor. Säkra omfattar drygt 60 kontor över hela Sverige som med sina drygt 240 medarbetare verkar för hög kompetens, kvalitet och god service. Säkras försäkringsförmedlare och finansiella rådgivare är godkända av bl a Finansinspektionen, Insuresec och SwedSec samt är registrerade hos Bolagsverket.

Säkra använder kakor (cookies) på sakra.se för att samla in statistik om webbplatsen.